هر چند هفته یکبار خاموش بشیم!! ارسال شده در ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

سلام

راستش چند ماهه روی یه پروژه خیلی خیلی سنگین دارم کار میکنم و وقت نمیکردم حتی سرمو بخوارونم. این ۵ ماه من ۲۴ ساعته به معنی واقعی کلمه کد زدم یعنی روزی ۵ ساعت خواب و بقیش به طور کامل کدنویسی بوده برام. و جالبیش اینه تو خواب هم به مراحل و مشکلات کار فکر میکردم و تو خواب هم کدنویسی میکردم. بعضی روزا از خواب بیدار میشدم سریع میرفتم و چیزایی که خواب دیده بودم رو تو پروژه انجام میدادم خیلی برام جالب بود که تو خواب هم مغزم درگیر بوده و تونسته بعضی مشکلات پروژه رو حل کنه.

تو این مدت حتی یکروز هم استراحت نکردم بله درسته حتی یک روز تفریح یا استراحت نداشتم مثل یه ماشین یا تراکتور فقط کد زدم.

و جالبه که دوبار بیمارستانی هم شدم بار اول چشمام خون اومدن و رفتم دکتر قطره بهم داد بار دوم کمر و گردنم خشک شد و رفتم دکتر ۳ تا آمپول زدن تو گردنم تا از خشکی خارج بشه ولی توی هردو حالت در بدترین شرایط و درد شدید باز هم کدنویسی رو ول نکردم و کد زدم. نمیدونم این انرژی از کجا میومد ولی اصلا خستگی رو حس نمیکردم و فقط کد میزدم. دوستان و خانواده هم تعجب میکردن و میگفتن چطور میتونی و من جوابی نداشتم و فقط کد میزدم و کد میزدم صبح ظهر شب عصر تو تاریکی تو روشنایی تو گرما تو سرما هیچی مهم نبود فقط کد میزدم.

راستش امروز صبح بیدار شدم تا طبق روال شروع کنم دیدم اصلا نمیتونم انگار خاموش شدم، کلا مغزم خاموشه هیچی نمیفهمم انگار نمیتونم فکر کنم که چی باید بنویسم و کدش رو بزنم.

بعد فهمیدم یکم زیاده روی کردم تو این مدت و از حداکثر توان بدن و مغزم استفاده کردم و نباید اینکارو میکردم

به این نتیجه رسیدم بدن نیاز به خاموش شدن داره نیاز به استراحت و تفریح داره بدن ما ماشین نیست که البته ماشین هم اگه بهش استراحت ندیم انقدر گرم میشه تا از کار بیوفته

تصمیم گرفتم هرهفته یک روز کار نکنم حتی اگه پروژه رو مجبور باشم سریع تحویل بدم.

میگن یک روز کد نزدن بهتره تا اینکه یک هفته باگ های اون یک روز رو بگیری

حالا این خاموشی که الان دچارش شدم فکر نکنم با یک روز حل بشه ولی امروز برام جالب بود انگار از تو غار بیرون اومدم یه دفه خیلی چیزا میبینم و دنیا عوض شده

چه آهنگ های جدید اومده چه اتفاقاتی تو ایران و دنیا افتاده

چقدر هوا عوض شده

به خدا شوخی نمیکنم این تغییرات رو دارم میبینم

خواستم اینو بگم بهتون اگه مثل من غرق شدین توی یک کاری حواستون باشه که بالاخره یه روز بدنتون کم میاره و خاموش میشه. نزارین این اتفاق بیوفته به خودتون استراحت بدین

کار کردن خوبه ولی استراحت و تفریح هم نیازه

خوش باشین همگی

نظرات 6 نظر

6 پاسخ به “هر چند هفته یکبار خاموش بشیم!!”

  1. حمزه گفت:

    سلام
    داداش به فرمول بهت میگم دو هفته اجرا کن میبینی چقدر همه چیز عوض میشه
    صبحانه ۳ قاشق غذا خوری ارده +۱ قاشق عسل مرغوب بخور
    عصر هم همینطور
    و دوم اینکه حداقل هفته ایی یکبار قبل خواب حمام آب گرم بزن حتی اگر ۳ نصف شب بود و پشت سیستم کد میزدی برو حمام رو حتما بزن
    بعد ۲ هفته میبینی که خیل چیزا عوض شده….
    لبخند
    موفق باشی

  2. علیرضا حسینی زاده گفت:

    عالی بود مرسی

  3. محمد علی ناصری گفت:

    سلام علیرضا جان واقعا از مطالبی که نوشتی لذت بردم ، نوشته های وبلاگت حرف ندارن حرف دل خیلی ها رو زدی.
    با این نوشته خیلی موافقم جسم بالاخره یه روزی کم میاره ، سلامتی خیلی مهمه و اگه بخاطر یه پروژه اونو نادیده بگیریم شاید توان انجام پروژه و حتی پروژه های بعدی رو نداشته باشیم.
    به نظرم برنامه نویس ها و کلا کسایی که زیاد پشت سیستم می نشینند باید یه زمانی رو به ورزش و فعالیت های جسمی اختصاص بدن ، که بعدها سلامتی شون به خطر نیافته.

  4. هومن گفت:

    سلام . دوست عزیز
    از مطالبی که نوشتی خوش ام اومد . معلوم که مطالب تون از دل میاد و این خیلی دوست داشتنی هستش . در هر حال تشکر می کنم و خوشحالم از اینکه مطالب خوب تون رو خوندم . امیدوارم که در زندکی بسیار بسیار موفق و پیروز باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *